Pensionatet

Om rummen

Vi har 4 enkelrum och ett större rum för 2-3 gäster. Enkelrummen är cirka 4,5 kvm, det större rummet 10 kvm. Alla pensionatgäster får dagligen rast från rummen för att sträcka benen i övriga lokalen. Alla rum är rymningssäkra och säkra från faror. Varje rum har ett stort fönster med utsikt över innergården, massor med hyllplan, leksaker, klösträd, mysiga sovplatser med mera. Har din katt någon favoritleksak får du gärna ta med den till pensionatet. Du får även gärna ta med en filt eller bädd som luktar hemma för att minska stress över den nya miljön.

Foder

Vi serverar mat två gånger per dag, en gång på morgonen och en gång på kvällen (om inte vi kommer överens om något annat). Vi serverar Hills torrfoder och varierande sorter blötmat. Vill ni att katten ska äta särskild mat får ni själva ta med er detta. Är katten van med fri tillgång till torrfoder så erbjuder vi katten det. Katterna har givetvis alltid tillgång till färskt vatten.

Kattsand

Vi tillhandahåller kattsand av god kvalitet. Denna får tas med hem vid utcheckning om så önskas.

Medicinering

Vi medicinerar din katt utan extra kostnad, men vi vill bli informerade om hur medicinen bäst ges samt eventuella biverkningar. Vi tar givetvis inte emot katter med smittbara sjukdomar.

Hygien

Vi underhållsstädar alla rum varje förmiddag och eftermiddag. Skålar diskas varje dag och kattlådan rensas minst 2 gånger per dag. Varje rum har sin egen spade, sopkvast och så vidare. Varje rum saneras noggrant mellan varje gäst och alla tyger tvättas i 60 grader. 

Kastrering

Alla katter måste vara kastrerade med undantag för raskatthonor med stamtavla som ingår i seriös avel (och då ska p-piller medtas).

ID-märkning

Alla katter måste vara ID-märkta och registrerade i Jordbruksverkets register.

Avmaskning

Katten bör vara avmaskad eller kollad med kollamasken innan vistelsen. 

Om din katt blir sjuk

Om din katt blir akut sjuk under vistelsen kommer vi försöka kontakta dig för att bestämma åtgärd. I första hand rådfrågar vi katthemmets veterinär. Behövs akut sjukvård under jourtid åker vi till närmsta djursjukhus AniCura Falu Djursjukhus eller Evidensia Strömsholm Djursjukhus. Om vi inte får tag på dig kommer vi låta veterinären avgöra lämplig åtgärd. Vi lägger ut kostnaden fram tills utcheckningsdagen. Vi rekommenderar alltid att du har din katt försäkrad, men det är inget krav. Om du vill kan du ange försäkringsnummer vid incheckning.

Personal

Vi som jobbar på pensionatet jobbar även på katthemmet och har stor kattvana. Vi har personal förmiddag och eftermiddag och katterna har tillsyn cirka 8-10 timmar/dag. Vi anpassar vår approach utefter katternas personlighet och humör. Vill katten leka eller bli kelad med gör vi det och vill katten vara mer för sig själv respekterar vi det. Vi håller såklart koll på att din katt äter samt kissar och bajsar som den ska. Om ni önskar så skickar vi gärna bilder och uppdateringar om hur det går för din katt på pensionatet. 

Prislista

1 katt: 250 kr per natt
2 katter i samma rum: 300 kr per natt
3 katter i samma rum: 350 kr per natt

I priset ingår allt som din katt behöver under vistelsen.

In-och utcheckning

In-och utcheckning sker mellan 8-11 och 16-19. Önskad tid för in-och utcheckning anges i bokningsförfrågan och bekräftas i bokningsbekräftelsen. Skulle du bli tidigare eller mer försenad än 15 minuter eller av någon annan anledning behöver ändra tiden måste du höra av dig via telefon 076-92 80 111 eller 073-951 30 31. Transportburen kan lämnas i rummet.

Bokning & avbokning

Bokningsförfrågan sker till vår mail pensionatet@avestakatthem.se. Svarstiden är oftast 1-2 vardagar. Behöver du komma kontakt med oss snabbare är det bäst att ringa oss.

Ange i ditt mail:
– Ditt namn, mail och telefonnummer
– Hur många katter/rum du vill boka in
– Önskade datum för vistelsen och tider för in-och utcheckning
– Kattens/katternas namn
– Övrigt som du eventuellt vill informera oss om direkt tex medicinering eller specialfoder

Minsta möjliga bokning är 3 nätter. Din bokning är inte bekräftad förrän vi har återkopplat med dig. När din bokning är bekräftad är den bindande. Du godkänner då att du blir betalningsskyldig för hela vistelsen om du avbokar senare än 7 dagar innan vistelsen skulle ha börjat (om du inte kan visa upp sjukintyg för dig eller din katt). Om du avbokar i god tid går det bra att maila oss. Skriv kattens namn och tidsperioden du bokat. Avbokning som är mer i sista minuten sker via katthemmets telefon, 076-92 80 111 / 073-951 30 31.

Om du vill hämta tidigare

Skulle du vilja hämta katten tidigare går det bra, men du blir fortfarande betalningsskyldig för hela den bokade tidsperioden.

Betalning

Summan för vistelsen meddelas i din bokningsbekräftelse och när du checkar in katten så godkänner du med din signatur på incheckningsformuläret den angivna summan. Hela beloppet betalas vid utcheckning. Betalning sker via Swish 123-312 36 35 eller överföring till vårt Bankgiro 615-4223. Märk betalningen med djurets namn.

Kontakt

Om du har frågor eller vill ha mer information om något, maila oss på pensionatet@avestakatthem.se.

Övrigt

Vill du se lokalen och rummen innan du bokar är du välkommen att besöka oss på katthemmets öppettider, onsdagar och söndagar 17-19. Vi tar inte emot spontana besök.

Vår pensionatsverksamhet är godkänd av länsstyrelsen enligt djurskyddslagen.